Distracția vine în litraj mic – Ford Fiesta Ecoboost
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost, 100 cp. Cutie automată, PowerShift. Atât am de spus. O mașină care îți pune un mare zâmbet pe față în momentul în care te urci la volan și începi să te plimbi. Este un automobil foarte bine proporționat, care are o ținută de drum corectă, confortabilă atât pentru șofer, dar și pentru pasageri. Lipește o singură chestie, o menționez spre finalul articolului.
La fel cum am făcut și la review-ul Hyundai-ului, am găsit o defininție și pentru noul Ford Fiesta: Extrem de sexy, îmbină perfect eficiența cu plăcerea condusului.
Care-i treaba cu cel mai nou model de Fiesta?
Dacă la modelul din 2014 schimbările au inclus și un upgrade al aspectului, pentru modelele din 2015 nu am identificat schimbări semnificative de ordine structural. Se remarcă totuși noi detalii privind finisarea: noi tipurile de jante și o nouă paletă de culori (cum este cazul nuanței Magentic Metallic care susbsituie Storm Gray Metallic-ul precedent).
M-am jucat câteva sute de kilometri cu jucăria albastră pusă la dispoziție de Țiriac Auto și pot să afirm că m-am distrat de minune! Are un aspect sportiv expresiv și totodată sexy. L-aș caracteriza ca oferind condusului trăsături delicate, plăcute simțurilor. Poate cel mai relevant model din clasa mașinilor mici care doboară stereotipurile, dovedind că acest segment poate fi extrem de surprinzător, nobil în trăsături, dar mai ales accesorizat corespunzător.
Deși pare un motor mic de numai 998 cmc, cei 100 de căluți nărăvași sunt extrem de potenți. Mă gândesc că dintre toți, una este iapă și restul trag tare să o prindă. Lăsând glumele la o parte, 100cp sunt suficienți pentru oraș, iar în exterior te poți baza pe ei. Sigur, dacă vrei să umpli portbagajul cu juma’ din dressing-ul partenerei, nu e mașina potrivită. Nici dacă vrei să remorchezi rulota de vacanță. E o mașină eco, cu emisii CO2 de numa’ 114 g/km. Mai mult, mașina are opțiune (Ford ECOmode) care îți dă sfaturi despre cum poți conduce eco și implicit cum poți pune bani deoparte pentru cadoul iubitei.
Driving experience
Fiesta a fost mereu o mașină tare faină. Mă refer în special la experiența de condus. Ei bine, nu s-a schimbat nimic în rău la cel mai nou model al gamei. Din contră, un motor foarte bine lucrat, un artificiu ingineresc excepțional, care reușește să stea din 2012 pe prima treaptă a clasamentului din clasa sa (vezi detalii aici) și care mă face să afirm că este cel mai stylish, eficient și atent conceput model al clasei sale!
Vehiculul este extrem de agil, te strecori una-două cu el prin traficul marilor orașe. De locuri de parcare, nu discutăm. Găsești cu ușurință o cale prin care să te strecori între două sufragerii mobile cu geamuri fumurii. Întreg trenul de rulare se comportă exemplar pe asfaltul patriei, care știm cu toții că este precum un val agitat de Dunăre. Este extrem de manevrabilă și are dimensiuni compacte, lucruri care-ți permit să te desfășori în locuri aglomerate precum parcările de la teatru mall. Apropo de mall…
Cum stăm la capitolul interior?
Gadget-uri oriunde vezi cu ochii! De la sistemul USB & SYNC cu sistem de asistență de urgență (112), sistem măsurare al presiunii din pneuri, echipare Bluetooth cu voice control, și până la sistemul Auto Start & Stop. Împreună, toate acestea îl mențin pe simpaticul Fiesta în vârful clasamentului din punct de vedere al tehnologiilor plasate pe mașinile anului 2015. Mai mult decât atât, Ford a ridicat ștacheta destul de sus pentru restul competitorilor din gama sa!
Dar the ultimate thing care face diferența, lăsând în urmă competitorii din acest segment este sistemul Ford MyKey! Ei bine, cei de la Ford își doresc să susțină responsabilitatea la volan. Dacă părintele se hotărăște să-i lase pe mână mașina băiatului cuminte, o poate programa în diferite moduri, astfel încât utilizatorul să fie constrâns în ceea ce privește modul de conducere.
- Belt-Minder: Un reminder automat de 6 secunde se va repeta la fiecare 30 de secunde și va menține pe MUTE sistemul audio până în momentul în care ocupanții locurilor din față își vor cupla centurile;
- Top Speed Settings: MyKey permite utilizatorului să seteze 4 intervaluri diferite de viteză maximă posibilă (105 km/h, 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h);
- Screened radio content: MyKey permite restricționarea accesului la radiourile marcate ca fiind indecente; totul prin intermediul sistemului Sirius Satellite Radio;
- Earlier low-fuel warning: MyKey te poate avertiza cu 120 de km înainte să rămâi fără carburant (un sistem clasic o face pe la 50-70 km).
Finisajele din habitaclu sunt de cea mai bună calitate. Pe modelul testat, am întâlnit cu bucurie multe detalii de finețe care fac diferența: piele pe levierul de la frâna de mână, elemente cromate la cup holders, sistem de iluminat ambiental sau o cotieră extrem de comodă. Lucruri banale în aparență, dar dacă stai să te gândești că TU utilizezi mașina și că îți dorești să te simți fericit de fiecare dată când o conduci parcă se schimbă puțin situația. 🙂 A, m-am îndrăgostit de sistemul Keyless Entry. Este atât de comod, mai ales că m-am bucurat de un weekend cu ploaie cu prilejul acestui test. 🙂
Ziceam ceva la început de un lips al mașinii. Este ilustrat în poza de mai jos. La toate cele patru locuri! Nu știu cum sau de ce. 🙂
Cifre
Motor mic => impozit … ce-i ală? A, renunți la banii de-un pachet de țigări și ai trecut anu’ cu Fiesta.
Motor mic => asigurare mică.
Motor mic => consum decent.
Euro 6. Emisii de 114 g/km.
Oferte faine, customizabile în funcție de nevoi găsești aici.
Programează-te acum la un test drive. Poți face acest lucru și din aplicația Țiriac Auto disponibilă pentru iOS sau Android.
Mulțumiri colaboratorilor de la SubTURAT & HDFX Studio pentru ajutor!