Că tot este sezonul rece, eventual poate avem noroc și de ceva zăpadă, am profitat de ocazie și m-am bucurat de niște drumuri cu cel mai nou model X-Trail. SubTuratzii l-au avut câteva zile pentru nițică distracție urbană și au luat un bărbos pe post de pasager. Mi-a plăcut, mașina este extrem de potrivită pentru un daily car, dar și pentru activități care implică bagaje și trasee fără asfalt. Nu numai că este robust și stilat, dar mașina asta este extrem spațioasă, extrem de confortabilă și plină de jucării interesante.
Care-i treaba cu cel mai nou model X-Trail?
În pofida noului aspect, accentul este mai pronunțat pe manevrabilitate și pe partea practică. Pe sportivitate mai puțin. Noile dimensiuni ceva mai mari la exterior, nu mănâncă nimic din interior. Bancheta din spate se simte precum o canapea de garsonieră. Studențească. Adică decent, poți să te relaxezi cu ușurință. Poți chiar să tragi un pui de somn sau să-ți cari echipamentele de pozat prin oraș.
Cât de off-road este noul model X-Trail? Este la fel ca majoritatea crossover-elor: o mașină de oraș cu ceva talent pe partea de off-road. Suplimentar poți să optezi pentru ALL MODE 4×4-i system care, de cele mai multe ori, îți va lăsa în funcțiune permanentă doar axa frontală. Cea din spate intră-n joc doar când este solicitată de sistemele inteligente ale mașinii. Adică atunci când pe jos avem gheață, nisip, ulei sau mocirlă. Lucruri normale pentru zonele urbane din România.
Cum e cu interiorul?
Interior normal, predomină plasticul. Sigur, în funcție de gusturi, poți opta pentru diferite texturi cu inserții piano-black sau crom. Lucruri care să-ți dea de lucru ție sau băieților care te ajută cu polish-ul. Mi-au plăcut foarte mult scaunele și bancheta. Am zis și mai sus, extrem de confortabile, spuma din care sunt făcute a fost pe gustul meu. Ca pasager am avut loc suficient atât în față, cât și în spate. Și nu-s tocmai micuț. 🙂
Legat de chestiile de finețe, căci astea ne interesează. Lucrurile care fac diferența, precum spuneam și aici. Modelul cu care s-au distrat prietenii de la SubTurat a fost în echipament de joc Acenta, care cuprinde un meniu extins de sisteme inteligente. High Beam Assist (asistență pentru faza lungă), Traffic Signs Recognition și Lane Departure Warning (nu cred că funcționează la noi, nu prea avem marcaje rutiere). Pe consola centrală am găsit un ditamai ecranul de vreo 7 inch. E de prisos să mai spun de USB și AUX, sunt dotări normale în 2015. Mi-a plăcut să butonez echipamentul central și la un moment dat am văzut mașina proiectată de sus, înconjurată de imagini pe care le vedeam și pe geam. Am aflat ulterior că nu e un film SF. E un sistem de camere 360 care-ți arată eventuale obstacole din jurul mașinii. Găsești o cameră în față, una la portbagaj și câte una în fiecare oglindă retrovizoare laterală. Problema mea e următoarea: ce te faci când îți agață colegul de trafic oglinda? 🙂
Pot să spun că experiența de pasager în Nissan X-Trail 2015 a avut și un punct culminant. Mi-am lăsat sticla de apă în cup holder-ul din față și am găsit-o caldă. Am zis în primă instanță că mi s-a părut, dar cercetând puțin m-am prins că suportul este ventilat. Ca să fie sucurile reci și cafeaua caldă. 😉
Cam astea sunt trăirile mele cu mașinuța asta. Mi-a plăcut la nebunie. Aș vrea s-o fi văzut la treabă pe zăpadă. Da’ cine știe? Pentru detalii, cifre și informații complete, vezi pagina băieților de la SubTurat.