Am primit în dar de ziua mea (deh, băiat cuminte) o experiență de condus la Academia Titi Aur. Am pândit o zi cu soare și-am dat fuga la circuitul auto. Nu este foarte departe de București: ieși din București, treci de Buftea și ajungi în Crevedia. E, la ieșirea din Crevedia dai de circuit.
Este un loc foarte bine gândit. Am mai fost la un Mercedes AMG driving experience, unde am condus cam toată gama AMG, atât pe asfalt, cât și în zona de off-road. Pe macadam nu.
Deci pot să afirm că eram familiarizat cu partea exterioară a ATA. Ei bine, la experiența primită cadou am făcut și lucruri noi: am fost în zona de simulatoare și am fost condus pe două roți. Să le luăm pe rând. 🙂
O experiență este alcătuită din următoarele:
- Simulare accident frontal;
- Simulare răsturnare laterală;
- Simluare răsturnare cu roțile-n sus;
- Conducere mașină cu dublă comandă (două volane);
- Slalom cu mașină cu roți extrem de mobile pe spate;
- 8 ture de circuit cu mașina aleasă (Renault Megane GT, Renault Clio RS Trophy, Audi RS4, Mercedes AMG, etc.);
- Mers pe două roți.
Un pachet complet are o durată de 2 ore. Simulările de accident și de răsturnare te marchează puțin. Sigur, mulți dintre noi am avut neșansa unui accident frontal. Cunoaștem sunetul, suntem familiarizați cu șocul impactului. Însă, niciodată nu ești pregătit suficient pentru a face față unui astfel de incident.
La răsturnare lucrurile stau diferit. Personal, nu am avut un astfel de incident rutier. M-a șocat puțin dificultatea în ceea ce privește eliberarea dintr-o mașină aflată cu roțile-n sus: scoaterea centurii, identificarea punctelor de sprijin ale corpului, ieșirea din mașină, etc. Nu e ușor, dar acum știu cum să mă eliberez. Sper să nu fie niciodată nevoie să pun în aplicare ceea ce am învățat la Academia Titi Aur.
Conducerea mașinii cu două volane este un exercițiu de coordonare a ochilor și a mâinilor. Trebuie să vizualizezi trasa pe care îți dorești să duci mașini și să acționezi cu mâinile în consecință. Eu controlam puntea față, în timp ce instructorul puntea spate. Practic, aveam obligația de a controla și redresa mașina la mișcările bruște și neașteptate ale instructorului. Foarte tare senzația.
La conducerea mașinii cu roți de cărucior de supermarket pe puntea spate, secretul este simplu: totul se controlează din frână, accelerație și volan. Accelerări bruște și frânări la fel de bruște și ai rezolvat slalomul. Aici am avut ceva dificultăți.
Turele de circuit cu Renault Clio RS Trophy au fost senzaționale. Mașina este o mică bestiuță, extrem de bine realizată. Stă foarte bine pe circuit, nu vei avea probleme cu dânsa. Mi-ar fi plăcut să aibă cutie manuală, nu automată.
La finele experienței Renault Clio RS Trophy, instructorul m-a suit într-o pisicuță BMW, cam căzută și hărtănită. Cât ai zice „Staaaai Taurete!”, m-am trezit pe două roți. Instructorul meu, care avea doar 20 de ani, m-a dat două ture de circuit pe două roți, fără niciun fel de dificultate.
O zi foarte mișto la ATA. Recomand cu căldură o experiență auto, indiferent de mașina pentru care optezi. Nota 10 Titi pentru idee.
Prețuri și informații, aici.