Untold 2018 a ajuns la final. În opinia mea, e un nou capitol de succes pentru România. De la prima ediție tot îmi spun că voi ajunge anul următor, dar lucrurile nu se leagă, în sensul în care nu reușesc să mă desprind în fel și chip de treburile cotidiene din București. Poate la anul.
Revenind la tema articolului. Dimineață, la ora 8:00, când am deschis pentru prima dată Facebook-ul, m-a lovit peste ochi și urechi un clip live de la Untold cu Armin care mixa în fața unor mii bune de spectatori. La ora 8:00! Am urmărit preț de câteva minute prestația și comentariile din live. Sute de străini își exprimau gândurile admirative față de acțiunea prestată de flăcăul olandez. Câteva mii se regăseau, cel mai probabil, în fața scenei.
Am stat puțin să mă gândesc la performanța organizatorilor Untold. Oamenii ăștia au pornit un brand de la zero, care aduce anual zeci de mii de oameni în România. Au reușit să aducă artiști la care nici nu visam. Au reușit să faca un brand care aduce bani în România. Mulți bani pentru Cluj. Milioane de euro din chirii, hoteluri, restaurante, transport etc. + un capital de imagine invidiat de alte urbi din România. Un capital de imagine care ar costa probabil alte milioane.
Bravo Untold!
—
Spre comparație, iată niște cifre privind turismul în Delta Dunării: În anul 2017 au vizitat Delta Dunării puţin peste 24.000 de străini, o cifră considerată mică de operatorii din turism, care spun că la momentul actual nu există nicio strategie de promovare a singurei delte din lume declarată rezervaţie a biosferei.