Zilele trecute am fost să ridic primul element major pentru DeceBus, un Volkswagen Type 2 (cunoscut sub denumirea populară de VW T1) din 1958: motorul, un 1200 cmc original, tot din 1958.
Motorul busului era localizat în zona Brașovului, într-un orășel de munte. Am plecat din București la bordul unui Volkswagen Caddy furgon pus la dispoziție prin amabilitatea celor de la Porsche România, divizia de Autovehicule Comerciale. În rândurile de mai jos, am să vă povestesc experiența mea cu acest furgon destinat transportului de mărfuri ușoare.
Modelul condus
Volkswagen Caddy 2018, cu motor EURO 6 de generație nouă, foarte sănătos și sprinten. Este vorba despre propulsorul 2.0 TDI, 102 cp (75 kW), cutie de viteze manuală în 5 rapoarte și tracțiune față. Furgonul a fost în versiunea long, cu ampatament de 3006mm.
Dintre opționalele modelului reamintesc oglinzile și geamurile acționabile electric, car kit-ul Bluetooth care în opinia mea ar trebui să devină o dotare standard a oricărui autovehicul, consola centrală gândită corect cu două suporturi duble pentru pahare/sticle, dar și aerul condiționat automat.
Un alt aspect tehnic care aduce un mare plus modelului este asistența la plecarea din rampă. „Hill Start Assist” este un sistem de asistență pentru conducător foarte util în momentul în care ai o încărcătură considerabilă în partea din spate și, mai mult, în cazurile în care conduci pentru prima dată un astfel de utilaj.
Tot la capitolul de sisteme care fac experiența condusului mai plăcută este funcția Start-Stop cu recuperarea energiei la frânare. S-a dovedit util în ambuteiajele de pe Valea Prahovei, pentru București optând să-l dezactivez.
În zona cargo, modelul de Caddy pe care l-am condus are două spații de acces, unul lateral și unul în spatele mașinii. Pe lateral accesul se face prin ușa culisantă, iar în spate prin două uși care se pot deschide separat în funcție de necesitățile de încărcare. Indiferent de marfa pe care o transporți, modelul îți pune la dispoziție numeroase inele de ancorare și orificii care să te ajute să prinzi chingile de ancorare.
Consumul
Asta e prima întrebare a unui conducător auto, deși, în opinia mea, altele ar trebui să fie preocupările primordiale când achiziționezi o mașină. Dar ca să lămurim acest aspect arzător, iată ce am obținut: pentru un traseu de 400km pe ruta București – Valea Prahovei – Brașov – 3 brazi – Breaza de sus – București am scos un consum mixt de 6.5l/100km. Drumul de întoarcere a fost cu 120kg încărcătură în spate, în cabină fiind o greutate de aproximativ 180 kg (eu alături de un coleg de echipaj).
Drumurile în oraș au avut o viteză medie de 23 km/h, iar în afară am mers ca un cetățean normal: 90 între satele de pe DN1 și de pe Valea Prahovei și 130-135km/h pe A3.
Experiența de condus
În ciuda dimensiunilor considerabile, VW Caddy este o mașină care se conduce foarte plăcut. Este bine antifonată, scaunele sunt comode, iar poziția la volan în combinație cu parbrizul mare fac din acest utilaj o variantă optimă pentru transporturile mici de marfă.
La început mi-a fost puțin ciudat că nu avem oglindă retrovizoare interioară (din cauza peretelui despărțitor complet dintre cabina șoferului și spațiu de marfă), dar m-am obișnuit rapid. Cele două oglinzi exterioare sunt foarte generoase și m-am descurcat de minune chiar și cu ampatamentul furgonului semnificativ mai mare în comparație cu alte mașini conduse.
Că tot suntem la capitolul cabină, spațiul de depozitare din prelungirea parbrizului este foarte eficent. Ai acces facil la lucrurile pe care le poți depozita acolo; încape lejer o sticlă mare de apă, o borsetă și un tricou de schimb.
Un lucru care mi-a lipsit la această mașină este cotiera dintre scaune. Mi-ar plăcea ca acest lucru să devină standard în industria auto cât mai repede (la fel ca și kit-ul Bluetooth).
Puteți să vă configurați și voi un model aici. Pentru cei care vor să vadă mai multe detalii despre designul mașinii, am făcut clipul de mai jos: